Publicat: Jan. 15, 2014

El Nadal pot, a més de fer-nos guanyar una mica de pes, deixar-nos amb una desagradable sensació de pesadesa i inflament abdominal, ja que els àpats solen ser més abundants i més pesats de l'habitual. Per ajudar al cos a recuperar el seu ritme, depurar-se i eliminar els líquids acumulats a causa del canvi d'alimentació, els experts en dietètica i nutrició de Clínica Opción Médica recomanen una sèrie de pautes alimentàries els dies posteriors a les festes:
 » Redueix al màxim la ingesta de greixos i sucres simples.
 » Modera el consum de sal i, en el seu lloc, utilitza diferents espècies per donar gust als teus plats sense aportar-hi calories addicionals. 
» Beu molta aigua per ajudar a desintoxicar el cos i hidratar-lo.
 » Augmenta el consum d'aliments diürètics com ara el raïm, la pinya, el meló, els espàrrecs o les carxofes. T'ajudarà a eliminar l'excés de líquids.
» La fibra és un gran aliat en casos d'inflament abdominal, ja que la seva ingesta ajuda a millorar el trànsit intestinal. Pren-la en forma de cereals, pans i pastes integrals, llegums o fruits secs com ara les ametlles i les nous.
 » Evita l'alcohol, els sucs concentrats, els xiclets i les begudes que continguin gas.
 » Les infusions també t'ajudaran a reduir volum, ja que algunes tenen propietats diürètiques i el seu consum és molt beneficiós en casos puntuals de retenció de líquids. Són especialment eficaços el te verd, l'aspreta o la dent de lleó.
 » Fes exercici físic cada dia per activar el teu metabolisme i millorar les funcions digestives.
 » Evita sempre que sigui possible els embotits, les carns vermelles i les vísceres. Tria sempre carns magres i aus com ara pollastre o gall dindi.
» Limita el consum de llet i decanta't sempre pels lactis descremats.
» Evita els productes de pastisseria i brioixeria industrial, a més de ser molt calòrics i poc saludables, el seu consum alenteix la digestió i genera gasos, per tant, han de quedar relegats a ocasions esporàdiques. 
» Sembla bàsic, però no t'oblidis de menjar a poc a poc i de mastegar bé els aliments. Així evitaràs l'entrada d'aire i facilitaràs la digestió. 
Font: Clínica Opción Médica